Rumah Terbalik Menarik Perhatian Pelancong Ke Sabah


Tak perlu ke benua Eropah ataupun benua  lain untuk merasai pengalaman dunia terbalik dengan melawati Rumah Terbalik (yang diterjemahkan kepada Upside Down House) adalah yang pertama seumpamanya di Asia Tenggara dan antara 5 struktur terbaik di dunia,  3 ditemui di Eropah dan satu lagi di Jepun.


Rumah Terbalik itu dibuka kepada orang ramai pada awal Februari 2012 dan sejak itu telah menarik pengunjung dari jauh dan dekat . Rumah itu telah dibina terbalik dengan lantai menghadap menuju ke angkasa.


Semua di dalam rumah terbalik, dari perabot untuk perkakas rumah, berlegar di atas kepala anda, kerana silingnya sedang anda pijak dan melangkah. Pelawat akan melihat perbezaan beberapa hiasan dan ciri-ciri yang dipamerkan dalam rumah ini dari Sabah


Di dalam garaj, kereta diletakkan terbalik. Ia mungkin kelihatan mengelirukan dalam beberapa saat pertama,ianya menjadi perkara yang menarik. Seni binanya juga telah dimasukkan dalam Malaysia Book of Records kerana menjadi yang pertama seumpamanya di negara ini. Pelawat boleh menikmati hidangan atau snek petang di Rumah Terbalik Cafe atau bersiar-siar ke kedai cenderahati di Kedai Hadiah. 



Rumah terbalik ini terletak di di sepanjang Batu 21, Jalan Telibong, Tamparuli dan cara untuk ke sana mengambil masa lebih kurang  40 minit dari pusat bandar. Teksi boleh didapati di pusat bandar dan juga pastikan anda membuat perancangan untuk pulang kerana perkhidmatan teksi di kawasan tersebut adalah terhad. Dibuka setiap hari (termasuk cuti umum) ; dari 8.00 pagi sehingga 10.00 malam setiap hari




6 comments:

  1. tq bro 4 infomation..aq baru je pergi berapa bulan yg lpas..x sempat lg nak update entry..
    nanti nak buat entry snang skit bleh buat rujukan di sini :) nice sharing...

    ReplyDelete
  2. pernah sampai disini..defy the gravity..

    ReplyDelete
  3. Selalu bace orang blog pasal ni. entah bile aku pulak nak pergi

    ReplyDelete
  4. It's an awesome post designed for all the internet visitors; they will obtain advantage from it I am sure.


    Look at my web page - mouse click the next web page

    ReplyDelete