Adakah Filem PAKU Kisah Benar?


Siapa dah tengok Filem PAKU ?… Filem PAKU arahan P.Rameesh terbitan Nusantara Seni Karya, NSK ni membawa pelakon hebat Johan A'sari dan pendatang baru meningkat naik, Aishah Ilias selaku teraju utama.Mengisahkan Johan sebagai Fahmi yang kematian isterinya Aishah sebagai Riana yang terkorban dalam tragedi bangunan runtuh. Disebabkan Fahmi terlalu sayangkan isterinya beliau sanggup berusaha untuk menghidupkan isterinya kembali. 

Siapa yang belum sempat tonton filem ni, jom kita tonton trailler:


Cerita ni best tapi tak patutlah dia seru roh isteri dia tu..kesian isteri dia..duk ulang-ulang ayat tergantung antara dua alam..seriau aku dengar. Bila aku tengok cerita ni teringatkan satu lagi cerita kisah benar yang terjadi di negara jiran kita. Di Kg Toradja (Indonesia) terdapat satu ilmu yg luar biasa dimana mereka boleh menjadikan mayat berjalan pulang ke rumah sendiri. 

Kejadian berlaku di sebuah daerah pendalaman Indonesia yg berbukit bukau. Jika ada kematian di kg Toradja maka mayat itu akan diberi kuasa hipnotisme supaya si mati boleh pulang berjalan kaki dan hanya berhenti bila sampai dirumahnya. kuasa ini dibuat supaya tidak menyusahkan orang kampung untuk mengurus mayat tersebut. fuh seram... Ape pendapat anda pula?.. hal-hal macam ni tak patut terjadi kan?

3 comments:

  1. masih ada lagi rupanya upacara ni zaman sekarang. Saya pernah tahu perkara ni di amalkan bukan sahaja di kepulauan kita bahkan di negeri China... ingat cerita hantu yang lompat2 dan dia tampal kertas kuning kat kepala tu? haa... ia adalah benda yang sama. Utk hantar mayat balik ke rumah. Scary kan...

    ReplyDelete
  2. entah.. :)
    nak tgok cerita hantu mmg tak la..takut, ssh nnti nak tdur..huhu

    ReplyDelete
  3. I'll right away clutch your rss feed as I can't to find your email subscription hyperlink or e-newsletter service.
    Do you've any? Kindly allow me understand in order that I may
    just subscribe. Thanks.

    my page ... please click the following internet site

    ReplyDelete